steres

چگونه با استرس دوست شویم. کلی مک گونیگال

اول درباره سخنرانی‌های تد بگویم. هر چند کم و بیش افراد زیادی با مجموعه سخنرانی‌های تد آشنایی دارند.  مجموعه غیرانتفاعی که با شعار« ایده‌ها ارزش گسترش دارند» به اجرای سخنرانی‌هایی با فرمت مشخص می‌پردازد. سخنرانی‌های این مجموعه در سایت TED به راحتی در دسترس عموم قرار دارد. از سال ۲۰۰۹ پروژه ترجمه آزادTEDباعث شد تا در مدت کوتاهی ویدئوهای این مجموعه به زبان‌های غیر انگلیسی هم ترجمه شود. برای این کار کافیست کاربر گزینه زیرنویس را فعال کند. اطلاعات تکمیلی راجع تد را می‌توان در سایت تد و همچنین ویکی‌پدیا دنبال کرد. مسأله‌ای که الان می‌خواهم درباره آن صحبت کنم . سخنرانی چگونه با استرس دوست شویم از کلی مک گونیگال است. یکی از ویدئوهای پربازدید و جالب سایت تد است.

کلی مک گونیگال متولد ۱۹۷۷ روانشناس سلامت و استاد دانشگاه استنفورد. او توانایی خود را در این می‌بینند که نشانه‌های روانی و عصبی را به استراتژی‌هایی برای بهبود زندگی شخص تبدیل کند. از او چندین کتاب منتشرشده که کتاب قدرت اراده در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان قرار دارد. سخنرانی او در مجمع سالانه TED 2013 با عنوان «چگونه با استرس دوست باشیم!» بیش از ۱۰ میلیون بیننده داشت و در فهرست ۲۰ سخنرانی پربیننده TED قرار گرفت.

کلی مک گونیگال در این ویدئو می‌گوید: «من یک روانشناس سلامت هستم، و وظیفه ی من کمک به مردم هست تا شادتر و سالم تر باشند؛ اما می‌ترسم چیزی که برای ده سال آموزش می‌دادم بیشتر زیان داشته تا سود، و اون راجع به استرس بوده. سال ها به مردم می‌گفتم، استرس شما رو بیمار می‌کنه. باعث افزایش ریسک همه چیز میشه، از یه سرماخوردگی معمولی گرفته تا بیماری های قلبی عروقی در واقع، من استرس رو به یه دشمن تبدیل کردم. اما بعد نظرم راجع بهش عوض شد، و امروز، می‌خوام نظر شما رو عوض کنم.»

 


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *